I have faith in myself

by Abd-Alkarim Al-Hariri (English below)

لكل إنسان في هذه الحياة هدف يتمنى الوصول إليه وبكل هدف صعوبات تمنعنا من الوصول إلى تحقيقه، ولطالما حلمت بعمل بسيط أنتجه بجهدي ويساعدني على إعالة نفسي وعائلتي في المستقبل، وربما وضعي الصحي لا يسمح أن يكون لدي عمل، لكنني رأيت الكثير من الشبان يذهبون إلى المدرسة وهم شبيهين بحالتي وزاد الإصرار لدي لتحقيق الأفضل، وقررت الذهاب إلى أحد المنظمات لكي أتعلم مهنة تساعدني في المستقبل، وللأسف الشديد البعض أحبطني وزرع اليأس في نفسي عندما وصفوا لي صعوبة الذهاب إلى أي مركز أتعلم فيه مهنة ما، لكنني وبفضل الله تعلمت على مهنة الخياطة في “NRC” وأصبحت أعمل بها في منزلي.

ولم أيأس واعتبرت كلام الناس أحد تلك الصعوبات التي ستواجهني في بداية طريقي ولم أصغ لهذه الأحاديث،وأنا رغم الصعاب والجراح والألم أمضي في طريق المستقبل للوصول إلى هدفي وأمضي مشيا كل يوم ما يقارب 3 كم دون مساعدة من أحد لأصل إلى مركز تعليم الشباب في الـ “NRC”أملا بالنجاح والمعرفة والإستفادة وأصبحت أقضي معظم وقتي في الدراسة ورغم آراء الناس التي مست مشاعري في البداية لكن سأبقى أثق في نفسي للوصول إلى القمة ولن أسمح لنفسي بالخسارة أبدا.

عبد الكريم الحريري 24 سنة

Every person has goals in his life he wants to achieve, and there are always challenges in the way. I’ve always dreamed of having a small business that I achieve with my own efforts to help me provide for my family in the future. Maybe my health condition won’t allow me to have a job, but I’ve seen many people in the same condition as I am go to school, and so my determination became stronger and I decided to enroll in an organization to help me learn a craft that would help me in the future. Unfortunately, some people around me discouraged me, telling me how hard it would be to attend courses and learn a craft. However, I was able to learn to sew through NRC and I now work and sew in my home.

I didn’t give up, and I considered people’s discouragement as one of the challenges in my way. But I didn’t listen to them. Despite all the pain and hardship, I keep pressing on to achieve my goal. I walk alone 3 kilometers a day now to go to the youth learning center at NRC, hoping to succeed and seeking knowledge; now I spend most of my time studying. I still have faith in myself regardless of people’s words that hurt me at the beginning and I will always have faith in myself to get to the top. I will never let myself lose.

Abd-Alkarim Al-Hariri – 24 years old

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: