Vegetables in my home

by Issa Al-Nuseirat (English below)

يعتبر منزل أبو جمال في القطاع العاشر مزرعة صغيرة للحصول على بعض الخضروات التي تحتاجها المرأة لمطبخها اليومي، وجاء إهتمام أبو جمال بالمزروعات نتيجة خبرته التي اكتسبها في سوريا أثناء عمله في مهنة “السمانة” حيث كان يمتلك محالا هنالك.

يقول أبو جمال: أشعر بالحب نحو المزروعات، وأشعر بالسعادة عندما يأتون جيراني لقطف ما يحتاجونه من مزروعاتي التي تحتوي على البصل الأخضر، الرشاد، الفجل، كسبرة، بقدونس، هندبة، والنعنع، وهي من الخضروات التي يحتاجها الإنسان بشكل يومي في منزله ولا غنى عنها، ورغم بساطتها وسعرها القليل في السوق لكنني أشعر بالسعادة عندما أقطف ثمار مزروعاتي واتذوقها على مائدة الطعام.

وحصلت على بذور المزروعات من سوق المخيم، وأقوم بسقيها من الماء الذي أستخدمه لأغراض منزلي وأسرتي لكنه نظيف، ولا أتردد بالتفكير في مزروعات أخرى بشكل بسيط من أجل المنظر الخلاب والرائع.

أتمنى من الله أن أعود إلى بلدي الحبيبة سوريا لأشاهد إبني وبناتي الثلاثة هنالك، كما أشتقت لوالدتي وأخوتي، وأدعوا الله دائما أن يجمع شملنا من جديد.

عيسى النصيرات

Abu Jamal’s house in the 10th district is like a small farm where women come to get vegetables for everyday cooking. Abu Jamal became interested in farming from the experience he gained in working at his manure business in Syria.

Abu Jamal says, “I love gardening and I feel so happy when my neighbors come to pick what they need: spring onions, cabbage, radishes, coriander, parsley, chicory, and mint, which people use and need on a daily basis. Even though these are really simple plants, and cheap, it still makes me happy when I cultivate my plants and eat them on my dining table. I bought the seeds from the camp’s market and I water the plants with the water I use in my own home with my family, but it is clean. I also think about purchasing other plants to make my farm more beautiful.

I pray to God that I can go back to my homeland, Syria, and see my son and 3 daughters again. I miss my mother too, and my siblings; I pray we will be reunited again.

Issa Al-Nuseirat

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: