Happy New Year

By The Road Media Team (English below)

كل عام وانتم بخير

مضى عام 2016 يحمل في جعبته الكثير من الانجازات لـ “إعلام الطريق” وابدع فريق جسد وقته ليتعلم اساسيات العمل الصحفي الحر، وإصدار مجلة “الطريق” التي تتناول في صفحاتها مضامين شاملة بالتقارير، مقابلات، رياضة، ابداع، فن، تسلية، مطبخ، تسالي، نظافة وصحة، وشعر، وكان الانجاز الابرز في هذا العام تأسيس قسم فيديو الطريق (انترانزيت) الذي أنجز العديد من الأفلام الوثائقية لتسلط الضوء على قضايا إنسانية يعاني منها اللاجئين، ووثقت ابدعات وصلوا لها خلال أوقات قصيرة سواء فيما يتعلق بالنجاحات العلمية، والفن وصناعة ما يلزمهم في حياتهم اليومية.

وبالاضافة إلى الدورات التي كانت تعقدها المجلة “الخطوة الأولى في عالم الصحافة” بإشراف متخصصون، بدأت في 2016 أيضا دورات خاصة في صناعة الأفلام، وعالم التصوير وكواليسه.

واستطاعت “الطريق” أن تضم عدد كبير من الفتيات لتدريبهن على العمل الصحافي وهذا سابقة نادرة، واستطاع القائمون على “إعلام الطريق” كسر حاجز الخجل الذي تحمله الكثير من المتدربات، واصبحن يعرفن الكثير عن هذه المهنة ويدخلن في تفاصيلها، ويبحثن عن الحقيقة في جميع جوانبها، ما شكل لديهن شخصية قوية يستطعن من خلالها خوض غمار أكبر مهنة يمكن أن يشعرن تجاهها بالخجل.

وركز فريق “إعلام الطريق” بقسميه المجلة والفيديو، على انجازات كثيرة وعظيمة من قبل اللاجئين الذي يتحدون الصعاب في حياتهم اليومية.

زارنا عدد كبير من وسائل إعلام عالمية من تلفزيونات ومواقع الكترونية وصحف مطبوعة، تناولوا في تقاريرهم الإبداع الذي وصل له عدد كبير من الشباب في عالم الصحافة، اضافة إلى أن عدد من وسائل الإعلام يعتمدون على فريق المجلة في تعريفهم بالمخيم وتفاصيل حياة اللاجئين.

“الطريق” ستستمر بتناول قضايا اللاجئين داخل مخيم الزعتري، وتتواصل مع لاجئين حول العالم في ألمانيا وتركيا وأمريكا وكندا، ومتابعة قضاياهم واستطلاع أرآهم في العديد من التقارير الصحافية.

في العام الجديد 2017 ستبقى الطريق المنبر للاجئين ليعبروا عما بداخلهم ووجدانهم حول ما يخصهم من قضايا لإيصال أصواتهم للعالم أجمع. 

فريق “إعلام الطريق”

                                   

The year 2016 passed with many achievements for The Road media, and the team devoted their time and creativity to learn the basics of enterprising journalism, and how to publish The Road magazine. This magazine deals with comprehensive content, including reports, interviews, sports, creativity, art, entertainment, kitchen, hygiene, health, and poetry. The most significant achievement of the year was the establishment of The Road video department (In Transit), which produced numerous documentaries to highlight humanitarian issues the refugees experience, and showcased the creativity they achieved in a short period of time, including scientific successes, art and making what they need for their daily lives.

The magazine held a course called “the first step in the world of journalism,” under the supervision of specialists, and in 2016 started special courses in filmmaking and photography.

The Road was able to train many girls in journalism, which is a rare accomplishment. The organizers of The Road media were able to release them from their shyness so they could learn all the aspects of journalism, and to look for the truth, which allowed them to develop a strong personality which they can bravely take to any career.

Both departments of The Road media team — magazine and video — have focused on the refugees’ many great achievements, which defy all odds in their daily lives.

A large number of global media, including television, websites and newspapers, visited us and reported on the creativity achieved by many youth from the world of journalism. Also, a number of media outlets rely on the magazine team to introduce them to the camp and the details of the lives of refugees.

The Road will continue to address the refugee’s issues within Za’atari camp, and communicate with refugees around the world in Germany, Turkey, the United States, and Canada, and follow up on their cases and poll their opinions in numerous press reports.

In the new year, The Road will remain the outlet for the refugees to express their feelings about their issues in order to make their voice heard around the world.

The Road Media Team

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: