I am confident that I will achieve my dream

by M. al-Dayyat and M. al-Hariri (English below)

أثق بتحقيق حلمي

شاب في مقتبل العمر لم يتجاوز 27 عام، أصبح مدربا لكرة القدم خلال فترة قصيرة في منظمة الكويست سكوب، درس التمريض في سوريا، وحصل على شهادة ممرض عام، ورغم اختلاف دراسته عن عمله إلا أن كرة القدم لم تكن جديدة في مسيرة حياته، وكان حارس مرمى بنادي الوحدة في عام 2003.

محمد الشامي: قدم إلى مخيم الزعتري منذ 4 سنوات، وأراد أن يتطوع في منظمة الكويست سكوب، ووافقت الإدارة على طلبه وعينته مدربا لكرة القدم بعد أن قدم لهم الدورات اللازمة لذلك، وهذه الدورات كانت بالتعاون مع منظمات أخرى.

وفي حديثه لـ الطريققال: بصراحة وجدت الدعم الذي كنت أتمناه من إدارة منظمة الكويست سكوب، وحققت عدت إنجازات داخل المخيم، وحزت على المركز الثاني لفئة سن 18 عام في دوري ويفابالمخيم، وحصلت على المركز الثالث للفئة العمرية لسن 15 عام ويفا، وحصلت على المركز الثالث للفئة العمرية لسنة 23 عام ويفا، وشاركت في دوري اسبيرالذي أقامته أكاديمية اسبيرلإنتقاء لاعبين اثنين، ووقع الإختيار على لاعبين من فريقي للسفر إلى دولة قطر وتم تكريمي على المشاركة.

وأنا حاصل على شهادات، تثقيف الأقران، التحكيم في كرة القدم، أساسيات المسرح، تدريب كرة القدم، مدرب مثقفي أقران بالحالات الإنسانية.

أتمنى أن التقي أهلي الذين لم آراهم منذ 4 أعوام وبالنسبة لحلمي أنا واثق بأنني سأحققها، بسبب وجودي في منظمة الكويست سكوب، و (UNFPA) وهي أن أصبح مدربا مشهورا في عالم كرة القدم

إعداد: محمد الديات ومحمد الحريري

تصوير: محمد الحريري

A young man who is only 27 years old has become a football coach at Questscope in a very short period of time. He studied nursing in Syria and received a nursing certificate; but despite the difference between his previous studies and his current work, football wasn’t new in his life: he was a goalkeeper in the Al-Wahda Sports Club in 2003.

Mohammed Al-Shami came to the Za’atari camp four years ago, and he wanted to volunteer at Questscope. The management agreed to his request and appointed him as a football coach after he finished the necessary courses. These courses were in collaboration with other organizations.

In his talk with The Road, he said, “I found a lot of support from Questscope management. I achieved many things inside the camp: I received second place in the 18-year-old category in the camp UEFA league; I got third place for the 15-year-old age group in UEFA, and I also got third place for the 23 year-old age group. I participated in the Aspire league, which is held by Aspire Academy, and two players from my team were selected to travel to Qatar. This was an honor for me.

I also have certificates in peer education, football refereeing, theater basics, football training and being a peer education coach in humanitarian crises.

I hope to reunite with my parents who I haven’t seen in four years. My dream is to become a famous coach in the football world and I am confident that I will achieve this because of my presence at Questscope and UNFPA.

By: Mohammed Al-Dayyat and Mohammed Al-Hariri.

Photography: Mohammed Al-Hariri.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: