Youth First

By: working team (English below)

الشباب اولا

اعداد: فريق العمل

قال المدير التنفيذي لشركة زين احمد الهناندة أنهم في شركة زين يتبنون الشباب والمواهب، كما يوجد مشاريع داخل المخيم سوف تعلن عنها الشركة مستقبلا، لافتا أن العمل الصحافي رائع وإنساني.

واضاف في تصريحاته لـ “الطريق” أنهم سوف يعلنون في الفترة المقبلة عن مشاريع جديدة ستتبنها شركة زين بالتعاون مع منظمة اليونيسيف، موضحا ان مشروع الكول سنتر فكرة رائعة لكنها ليس من إختصاص شركة زين وحدها وتحتاج للتعاون بين الجميع.

وزار الهناندة مخيم الزعتري مع مجموعة من الصحافيين بالتنسيق مع منظمة اليونيسيف للإطلاع على مشاريع قام بإنشاءها الأطفال مثل فلترة المياه في المدرسة الامريكية، وإنشاء مظلة في منظمة الـ (NRC)، ومشروع اخر لتخصيص أبواب في المدارس للفتيات وأخرى للذكور لتنظيم دخول الطلبة إلى المدارس التي تعمل على فترتين في جميع أرجاء المخيم، الصباحية للفتيات والمسائية للذكور.

ونصح الصحافي من صحيفة “تك كرنش يوروب” مايك بيتشرد فريق المجلة بأن يكونوا دقيقين الملاحظة، والعمل على تدوين جميع الملاحظات لكي تستطيعون أن تصنعوا منها تقارير تفيد جميع اللاجئين، كما ركز على أهمية أن يطور الصحافي نفسه في البحث عن الحقيقة وتوثيق أعمالهم من خلال تصوير الفيديو، مؤكدا أنه لا مانع لديه من التعاون مع مجلة “الطريق”  وطلب من الفريق أن  يقوم بالدخول إلى موقع صحيفته وسحب التقارير منه لكن بشرط ذكر المصدر.

بينما كانت نصيحة الصحافية جوزفيين جوب بأن يتم ترجمة مجلة “الطريق” إلى لغات كثيرة كالأسبانية والفرنسية وليس الاقتصار على اللغتين العربية والانجليزية لكي يتسنى لجميع العالم رؤية عملكم المميز في ظل الظروف التي تعانون منها في اللجوء.

The executive director of Zain Jordan, Ahmad Al-Hanandeh, said that at Zain they value young people and talent, and the company will announce projects in the camp in the future. He also says that the work of journalism is wonderful and humane.

He added in his remarks to The Road that they will announce new projects in the coming period that will be sponsored by Zain in cooperation with UNICEF. He emphasized that the call center project is a great idea, but is not the sole responsibility of Zain only — it needs everyone’s cooperation.

Al-Hanandeh visited the Za’atari camp with a group of journalists, in coordination with UNICEF, to survey projects focused on children. These included water filtration in the American school, an umbrella created through the organization NRC, and another project to organize students’ entry to the schools that have two shifts — a morning shift for girls and afternoon shift for boys.

Mike Butcher, a journalist from TechCrunch Europe newspaper, advised the magazine team to be careful observers, and to write notes so they can make reports from them that will benefit all the refugees. He also stressed that it is important for the journalist to develop himself in the search for the truth, and to document their actions through video. He assured that he had no objection in cooperating with The Road magazine. He asked the team to enter the website of his newspaper and take reports from it, provided they mention the source.

The journalist Josefin Goub said, “The Road magazine should be translated into more languages such as Spanish and French, not just English and Arabic, so that everyone in the world will get the chance to see your extraordinary work despite the conditions that you suffer from in the asylum”.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: