We work for you 

English below…

نعمل من أجلكم

اعداد: عيسى النصيرات

يتذمر بعض اللاجئين من صعوبة توصيل المياه إلى كرفاناتهم بسبب أعمال الحفريات المتعلقة بشبكة المياه التي ستوفر لجميع اللاجئين الطريقة السهلة والمثالية في وصولها إلى كرفاناتهم. ويأتي هذا التذمر نتيجة ضيق الأماكن التي يتم فيها الحفريات خاصة الضيقة منها مثل قطاعات 1-2-3-4.

يقول أبو مراد يجب أن نساعد من يعمل في الحفريات بدلا من التذمر، في النهاية المشروع سينتهي ويعود كل شيء على ما يرام، لافتا أن العديد من الشوارع التي تم الحفر فيها عادت كما كانت في السابق. متسائلا كيف المشروع سيرى النور في القطاعت الضيقة خاصة 1-2-3-4 إن لم توجد المعاناة، وأدعوا الجميع التحلي بالصبر.

فيما شدد أبو رأفت على أهمية مساعدة القائيمن على المشروع من خلال التنبيه على الأطفال عدم العبث بالأدوات والعدد الصناعية، وأنا أشكر كل من يعمل تحت أشعة الشمس الحارقة لإنجاز هذا المشروع الذي سيوفر على جميع اللاجئين عناء الحصول على المياه سواء من خلال الخزانات العامة أو الخاصة.

وأكد أبو رائد على أهمية الصبر قائلا “في النهاية سنرتاح من عناء الحصول على المياه” إنه مشروع ضخم لا يتم إنجازه بسهولة فاليد والواحدة لا تصفق ويجب تعاون الجميع والتكاتف يدا بيد. مطالبا من جميع اللاجئين التعاون مع القائمين على المشروع من أجل التسريع في إنجازه بدلا من التذمر، كما يجب التنبيه على الأطفال عدم اللعب بجانب الحفريات.

أما أم محمد وهي التي تخرج كل يوم تقريبا من أجل الحصول على حاجات أسرتها من المياه قالت: أنتظر انجاز المشروع بفارغ الصبر ليتم توصيل المياه إلى كرفانتي، موضحة بأنها تعاني من حمل جراكل المياه (البيدونات) كل يوم، مطالبة من الجميع التعاون والصبر حتى يتم إنجاز المشروع.

وتعتبر أم باسل أن المشروع سيريح جميع نساء المخيم من الذهاب إلى الخزانات العامة للحصول على المياه، والإتصال مع صهاريج المياه من أجل ملئ خزانات المياه الخاصة، موضحة أن هذا المشروع من أهم المشاريع التي انجزت منذ بداية تأسيس المخيم، فالمياه من أهم مقومات الحياة. آملة من الجميع مساعدة القائمين عليه لأنه من أجلنا جميعا.

 

 

We work for you

By: Issa Al-Nuseirat

Photograpghy: Hussein Al-Saud

Some refugees complain about the difficulty of getting water to their caravans because of the excavations, which will provide all refugees with the easy and ideal way to deliver water to their caravans when it’s finish. This complain comes as a result of the narrowness of the places where the excavations are on the way, such as in district 1, 2, 3 and 4.

Abu Murad says that we should help the workers of the excavations instead of complaining. In the end, the project will end and everything will be fine. Pointing out that many of the streets where excavation was, have returned as before. Wondering how the project will be completed in the narrow districts, especially in 1, 2, 3 and 4 if there is no suffering, and he asks everyone to be patient.

Abu Ra’afat stresses himself on the importance of helping all who is working in the project by warning the children not to play with the machines and equipment. I’m appreciate to everyone who works under the hot sun to accomplish this project, which will save a lot of burden for the refugees to get water whether through public or private tanks.

Abu Raed assured the importance of patience, saying: “In the end, we will get rid of the trouble of getting water”. It is a huge project that can’t be easily accomplished. One hand can’t clap, and everyone should cooperate.” Asking all refugees to cooperate with the project workers to speed up its completion rather than complaining, and to warn the children not to play at the excavations. While Um Mohammed, who goes out every day in order to get water to her family, says: “I am waiting for the completion of the project eagerly to connect water to my caravan.

Explaining that she suffers from carrying the gallons of water every day. Asking everyone to cooperate and to be patient until the project is completed.” Um Basil considers that the project will save time for all women in the camp from going to the public tanks to get water, and from contacting the water tankers in order to fill the private tanks. Clarifying that this project is one of the most important projects since the establishment of the camp. Where water is one of the most important elements of life. Hoping that everyone will help those who are working on it because it is for all of us.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: